16 Mayıs 2016 Pazartesi

Her takıntı takıntı mı, hangi hallerde tedavi kaçınılmaz?




Takıntılar günlük hayatı aksatıyorsa tedavi edilmelidir, kişilik bozukluğu var ise o zaman uzun süreli psikoterapi tedavisi görmelidir. 

Takıntının ne derecede olduğu önemlidir, bazı durumlarda ise istem dışı tedavi de yapılabilir bu çok uç bir noktadır. Eğer kişi temizliğe çok takılıyorsa sistre cila olan parkeyi defalarca temizliyorsa, elektirik düğmesini kapatınca elini yıkıyorsa sorun var demektir. 

Hastalığı olan kişi ben bundan kurtulmak istiyorum ise farklı tedavi. İkinci durumda ise ben bundan kurtulmayı istiyorum ama deyipte çok istekli değilse o zaman tedavi farklı olmaktadır. 

Öncelik hastalığı kabul etme sürecidir, tedavi süreci zor bir süreçtir ilaçlar uzun süre kullanıldığı için daha meşakkatlidir. Bunu kabul etmek kolay değildir. Önce kabul süreci daha sonra da tedavi süreci başlamaktadır. 


Takıntılar istenmeyen düşünceler, korkular gibi olmaktadır. Mikrop kaparmıyım, elektrikleri söndürdüm mü, simetri takıntıları va ise kişide tedavi olması hastanın menfaati açısından daha iyidir. 


Kaynak: şarkı sözleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzlenim bırakmak

İlişkilerde değişim ve gelişimde yakalanılması gereken en önemli şey bire bir ilişkidir. Bir insana baktığınızda karizmatik dediğiniz şe...